20. Tüyap İzmir Kitap Fuarı İzlenimleri


Bu sene 20.'si düzenlenen İzmir Tüyap kitap fuarı kitap severleri bekliyor. Yedi yıldır düzenli olarak gittiğim için her sene ilginin gittikçe arttığını gözlemlediğimi söyleyebilirim. İzmir'de fuara gösterilen bu ilgiden oldukça memnunum, belki de sırf bu ilgiden fuar'a giriş ücretsiz olabilir. Bunlar bir yana da kitap fuar'ına giriş ücretli olur mu hiç? Bazı yerlerde böyle olduğunu duymak üzücü, zaten insanlar kitap almaya ve okumaya bu kadar ayak diretirken birde giriş ücreti koymak insanları kapıdan içeri bile girmekten caydıran bir şey, umarım her yerde girişler ücretsiz yapılır.

Evet, şimdi içeri girip fuar'da neler var neler yok bahsedebiliriz. Kitap fiyatları bu sene pekte şaşırtmadı, herhalde geçen sene yaşadığım şoktan ötürü alıştım herhalde gözüme o kadar çarpmadı, hatta yer yer iyi indirimler bile vardı. Oradan çizgilere gelirsek önceliği her sene benim klasiğim olan mizah dergilerine getireyim. İlk defa onların pahalılaştığını hissettim. Geçen sene özellikle kolleksiyon olarak topladığım ciltleri kaçtan aldığımı, unuttum ama bu sene daha pahalıymış gibi geldi. Diğer yandan iki büyük mizah dergisi Uykusuz ve Penguen arasındaki tuhaf bir şeyden bahsedeyim: Nedense cilt fiyatlarınında tuhaf bir döngü var. Bir sene ikisinde de fiyat aynı olur, sonraki sene birinin fiyatı diğerinden bir fazla olur, sonraki sene yine eşitlenir(yukarı yönde), ondan sonraki sene bu sefer diğeri daha fazla olur. Bu da döngüde bir farkın olduğu sene, yani seneye fiyat büyük ihtimalle bu sene çok olana eşitlenecek. Ama o fiyatın çokta ucuz olduğunu söyleyemem, özellikle fuar koşullarında. 


Mizahtan esas ilgilendiğimiz çizgi romanlara geçiş yapabiliriz. YKY standında, Adalet birliği ve çeşitli frankofonları bulabilirsiniz. Adelet Birliğinin ikinci cildininde çıktığını gördüm fakat fiyatlarını hiç sormadım, ikinci ciltteki işçiliği görmek yetti. Direk pas geçtim, zaten her iki ciltteki hikayeden de hoşlanmıyordum. Çizgi roman bulabileceğiniz bir başka yer Baykus standı ama hâlâ fuar'daki en yüksek fiyatlardan satma geleneğini sürdürüyorlar. Gerekli Şeyler'de yine aynı yerinde duruyor, Avengers ve bazı klasik serileri bulabilirsiniz. Ama bana hitap eden bir serisi yoktu, ayrıca en yeni kitaplar Avengers vs X-men ve Ultron Çağı'nı bulabilirsiniz (bu seriler üzerine olan kişisel yorumumu da eklemiyorum :D). Gerekli'nin standında dikkatimi çeken bir diğer şey ise son dönemin popüler Anmesi Shingeki no Kyojin'in mangasını görmek oldu. Gerekli'nin popüler manga serilerine yönelmeyi sevdiğini biliyorum ama en uzun soluklu serilerin hepsine birden el atması ne kadar doğru acaba? Bu arada Berserk'in üçüncü cildi çıktı mı, daha doğrusu çıkacak mı, diğer seriler de aynı akibete uğrayabilir mi ? Her neyse, yeri gelmişken Shingeki no Kyojin'in harika bir anime olduğunu da eklemeden geçmeyim.

Bu sene çizgi roman bakımından iki yeni katılımcı daha var, bunlardan biri Çizgi Düşler. Standı tam, geçen sene katılmaya başlayan Marmara çizginin yanında. Böylece yanyana iki standda fumetti(italyan çizgi romanları) ve Amerikan comiclerini bulabilirsiniz. Marmara çizgi Örümcek Adam ve Astonishing X-men serileriyle göze çarpıyor, her sene şu Astonishing serisini almaya niyetleniyorum ama hep başka bir seri aklımı çeliyor, bu senede öyle oldu artık seneye diyorum. Bu arada Marmara'nın özel Örümcek serilerini basmasıda ayrı bir hoşluk.Önce Kraven'in son avı, sonrasında Gwen Stacy'nin ölümü, acaba yıllar önce çıkan Ezakiel ve Morlun hikayesi yeniden basılacak mı merak içindeyim. Çizgi Düşler tarafında ise oldukça iyi kitaplar var. Yeni Fumetti serilerinin yanında kılıç ve büyü türü severlerinin uygun fiyata bulabileceği Solomon Kane ve Kull serileri var (Özellikle Solomon Kane'de gözüm kaldı o sayfa sayısına fiyat gerçektende çok makuldü). Fumetti severlerin uğrayabileceği bir diğer adreste Oğlak yayınlarının standı. Dylan Dog ve Martin Mystere koleksiyonlarımı tamamlamaya devam ediyorum. 

Son olarak bir diğer yeni katılımcı Büyülü Dükkan'dan bahsetmek istiyorum. Büyülü Dükkan gerçektende iyi bir hazırlık yapmış. Çeşit boldu, eski yayınlanmış Ultimate serilerinin yanı sıra  Flash, Deadpool ve Batman'in yeni serileri de vardı (bazı fumetti serileri de vardı ama pek dikkat etmedim).  Elbetteki gözüm hemen Batman'lere gitti, Geçen sene muhteşem işçiliği ve kaliteli yayınıyla gönlümü fetheden JBC'den Batman:Noel'i satın aldım (Öldüren Şakayı fuar'da hiçbir yerde göremedim). Bu kitabın çizimlerine ne kadar hayran olduğumu anlatamam( aslında anlatabilirim en iyisi incelemesini de yapayım daha sonra). Fiyat makul sayılır en azından intrnet alış verişi, kargo gibi şeylerle uğraşmak istemiyorsanız. Keşke JBC kendisi direk katılsa, belki daha iyi indirimler görebiliriz. 

Artık çıkış yapma vakti geldi deyip çıkışa yöneldim ama daha bitmedi. Yanlışlıkla Fuar'ın yapıldı yerin Basmane kapısı tarafında olan ana girişine yöneldim oradan çıkış yapılmadığını unutarak, geriye dönmüştüm ki imza salonunun olduğu bölüm gözüme çarptı. Bu sene orada da farklı standlar açılmış. Sahafların yeraldığı bu bölümde daha uygun fiyatlara kinci el kitaplar ve çizgiromanlar bulabilirsiniz. Burayı girişte nasıl farketmedim şaşırdım (Cebim boşaldığı için sadece bakmakla yetindim, siz benim durumuma düşmeyin :D). Eski mizah dergileri, yeni mizah dergilerinin eski sayıları, çeşitli dergiler ve kitaplar, hatta meraklısı için eski bilka örümcek adam sayıları bile bulabilirsiniz oraya da göz atmadan geçmeyin diyerek yazıyı sonlandırıyorum, Seneye yeniden gezmek dileğiyle.

Unutmayın fuar pazar gününe kadar açık olacak.            

"COBRA"

0 yorum:

Yorum Gönder