İzmir Kitap Fuarı'ndan İzlenimler


Söz verdiğim gibi kitap fuarı izlenimlerimi aktarıyorum. Aslında büyük ölçüde şikayet yazacağım gibime geliyor :D . Öncelikle resim çektim ama  telefonumun kamera kalitesi düşük olduğundan (aslında doğru düzgün çekememişim) yerine internetten bulduğum  temsili resimi koydum. 

Fuara ilgi oldukça yüksek , girerken o kadar çıkan kişi görmeme rağmen içerisi oldukça kalabalıktı. Yani çıkanın yerini hemen dolduruyorlar ve bu ilgi anladığım kadarıyla fiyatlarada yansımış. Geçen senenin aksine fiyatları oldukça pahalı buldum. Bu yüzden tüm paramı çizgi romanlara ayırmaya karar verdim. Peki çizgi romanlarda da görülür bir indirim var mı derseniz, eh etiket fiyatına %20'den bir kuruş aşağı yok (Tabi etiket fiyatlarından bahsetmiyorum) , hani enflasyon yoktu yav. 

Önce bir YKY'nin  standına göz attım fakat ne Action Comics ne de Superman:Yeni Dünya vardı. Alacağımdan da değil sadece fiyatı soracaktım ama iki tane standı olmasına rağmen hiç Superman yoktu. Sonra Baykuş'un standına gittim fiyatlar hiçte iç açıcı değildi , bir tek meraklısı varsa 5 TL'ye bazı eski Bilka Superman ve Örümcek adam sayılarını bulabilir ve yine aynı fiyata Arkabahçenin bastığı X-men Tükenişin T'si ile bazı Ultimate sayıları vardı (Ultimate evreni pek ilgimi çekmediğinden fazla bakmadım nelerin olduğuna). Tükenişin T'sini neredeyse her sene alıyım mı almayım mı diye kararsız kalırım , bu sene iyice bir baktım ve baskı kalitesini beğenmediğimden ve devamının gelmediğini bildiğimden bıraktım.

İki standdan eli boş ayrılınca en sonunda Gerekli şeylerin standına geldim ve JBC'nin Batman'lerini gördüm, ekibin incelemesinde zaten her şey anlatıldı ve dedikleri kadar var. İnternette daha ucuza satıldığını görsemde bir iki liralik farkın uğraşmaya deymeyeceğini düşünüp Gülen adam ve Yeni Dünya ciltlerini aldım. Herkese tavsiye ederim gerçektende işçilik güzel, baskı kalitesi ise harika.  

Ondan sonra standları gezmeye devam ettim ve Marmara Çizgininde bu sene  stand açtığını gördüm. Fiyatlar onda da aynıydı , şöyle bir göz gezdirince almayı çok istediğim en sevdiğim Örümcek adam hikayelerinden biri olan Kraven'in Son Avı hikayesini almakta karar kıldım. Onunda işçilik ve baskısı fena değil. Yalnız şu fyatlara bir şey yapın be kardeşim :D .

Ve çizgiroman turumu Oğlak Yayıncılıkla tamamladım. Geçen sene harika bir indirim yapan bu fumetti yayıncısı, fiyat konusunda modaya uymuş anlaşılan. Arayanlar bolca Teks bulabilir bense favorilerimden Dylan Dog ve Martin Mystere hikayelerine baktım. İki tanede oradan kitap aldım ve geleneksel olarak her sene yaptığım gibi son olarak Uykusuz ve Penguen ciltleri alıp gitmeye karar verdim. Onlarda cilltlere bir lira zam koymuşlar bu yıl , yalnız Penguen üç cilt alana eski ciltlerinden birini bedava veriyordu zaten eski ciltleride topladığımdan  işime geldi bu yüzden normalde iki penguen bir uykusuz alırken bu sene üç penguen cildi aldım yanında da bir tane bedava geldi. En azından mizah konusunda fiyatlar değişmemiş, bir dakika iki sene önce beş liradan dört cilt almıştım bu sefer dört cilt yirmi bir lira. Evet gerçektende enflasyon varmış , ne diyelim bir sonraki sene kitapların daha ucuz olmasını umut ederek cebim boş ellerim dolu olarak fuardan ayrılıyorum :D . 

"Cobra"


0 yorum:

Yorum Gönder